Jest to szkolna impreza wieloprzedmiotowa dla klas VI, łącząca w sobie elementy zabawy, nauki, współzawodnictwa i wiedzy ogólnej.
I Turystyczny Turniej Mikołajkowy
Termin: 17.12.2005r Miejsce: Szkoła Podstawowa Nr 1 w Biłgoraju Organizatorzy: nauczyciele edukacji regionalnej, poloniści i nauczyciele wychowania fizycznego Konkurencje (stacje): - sprawnościowe – nauczyciele wychowania fizycznego - zabawa językiem polskim – poloniści - konkurs wiedzy o ziemi biłgorajskiej - nauczyciele edukacji regionalnej
Poszczególne konkurencje rozgrywane są na trzech wyżej wymienionych stacjach ( w sali gimnastycznej, korytarzu, świetlicy)
Konkurencje sprawnościowe
1. Na sygnał bieg z przejściem przez szarfę do leżącej kartki i dopisanie rymowanki do wyrazu napisanego na kartce, z powrotem również przejście przez szarfę. 2. Bieg do krzesła z trzema balonami ( nie wolno trzymać za sznurki ) dalej przepchnięcie balonów po jednym pod krzesłem, zebranie ich z podłoża i powrót do mety. 3. Bieg z gazetą na klatce piersiowej między pachołkami i z powrotem. 4. Wyścig z przenoszeniem piłek lekarskich z koła hula hop do koła, zakładaniem koszulki – dobiegnięciem do drabinek, ściągnięcie koszulki, przeniesienie piłki lekarskiej na miejsce. 5. Bieg do kartki i każdy piszę swoje imię lewa ręką. 6. Układamy obrazek – puzzle. 7. „As spostrzegawczości” – wypisujemy rzeczy znajdujące się w kole hula hop – nie mogą się powtarzać. 8. „Kanapka” – 4 materace przenosimy ze startu na metę, z rzeczami leżącymi na nich, na końcu materac z piłka lekarską.
Przybory:
- 6 kół hula hop, - 3 gazety, - 3 krzesła, - 9 balonów, - 3 szarfy, - kartki, - 3 długopisy, flamastry, - rzeczy do asa spostrzegawczości, - 4 materace a na nich 5 szarf, 5 woreczków, krążki do unihoca, 1 piłka lekarska, - 3 koszulki, - 3 piłki lekarskie
Konkurs wiedzy o ziemi biłgorajskiej polegał na projekcji filmu a następnie przeprowadzeniu testu.
Zabawa językiem polskim.
1. „Alfabetyczny szyfr” Uczestnicy zabawy (każda z grup) mają za zadanie ponumerować po kolei wszystkie liczby w alfabecie, alfabecie następnie odczytać ukryte pod cyframi wyrazy (ukryte wyrazy to: melodia, autobus, mikrofalówka, zegarek). Czas przewidziany na wykonanie zadania: 5 min.
2. „Przysłowia – zgadywanki” jeden uczeń z poszczególnej grupy inscenizuje wylosowane przez siebie przysłowia (w liczbie 4), reszta grupy je odgaduje. Przykłady przysłów zgadywanek: „Siedzieć z założonymi rękami” „Mieć cały dom na głowie” „Kto pod kim dołki kopie, sam w nie wpada” „Wyjąć coś komuś z ust” Czas przewidziany na wykonanie zadania: 5 min.
3. „Ortograficzne ZOO” Każda z grup ma za zadanie wypisać, poprawnie pod względem ortograficznym, jak najwięcej rzeczowników nazywających zwierzęta. Każdy z rzeczowników powinien zawierać określoną „trudność” ortograficzną (ó, u, rz, ż, ch, h )
4. „Układanka wyrazowa” każda z grup ma za zadanie utworzyć na zasadzie przestawienia kolejności liter w wyrazie „autostrada” jak najwięcej wyrazów. Czas przewidziany na wykonanie zadania: 5 min.
5. „Frazeologiczny folwark zwierzęcy” każda z grup ma za zadanie utworzyć jak najwięcej związków frazeologicznych frazeologicznych wyrazami „wilk”, „koń”. Czas przewidziany na wykonanie zadania: 5 min.
Opracowała: Ewa Kukiełka, nauczyciel wychowania fizycznego w Szkole Podstawowej Nr 1 im. Sługi Bożego Księdza Prymasa Stefana Wyszyńskiego w Biłgoraju
|